3 de maig 2007

IKEA, L'important és l'interior

Fa uns mesos amb els companys de la classe vam fer un treball sobre la publicitat d'una empresa. L'empresa que vam escollir entre en Joan, el Juan i jo va ser IKEA. Una part del treball consistia en crear una nova campanya publicitària de l'empresa, però que seguís l'estil de les anteriors campanyes.

IKEA, és una empresa relativament jove, i amb poques campanyes al nostre país. Aquest fet ens va permetre jugar força amb la imaginació i alhora no perdre l'estil de campanya que fa IKEA. Per fer el treball vam contactar amb l'agència publicitària S.C.P.F. que és la que s'encarrega de les campanyes d'IKEA. Molt amablement ens van ajudar amb el que vam necessitar, i des d'aquí els hi ho vull agraïr, en nom meu i dels meus companys.

Aquí us deixo una mica d'explicació dels objectius de la campanya, i el material creat per aquesta.

Objectiu: Fer que el consumidor relacioni el concepte d’interior amb IKEA, és a dir, que quan vegi un interior de qualsevol llar, oficina o establiment, (o inclús objectes d’ús quotidià que tinguin interior, com una capsa, un ou, un tupper-ware, un frigorífic, un forn) pensi amb mobiliari IKEA. Pensi com quedaria amb aquells mobles preferits, i li acabi donant més importància a l’interior de la construcció que no pas a la construcció en si. *

* Pel simple fet que actualment els preus dels pisos estàn més elevats que mai, i molta gent troba un gran pas fer la compra d’una casa i hipotecar-se per tota la vida, i alguns s’han de conformar amb pisos de ben pocs metres quadrats, volem fer veure al públic que la importància de les llars no radica en l’edifici o construcció, ni en els metres quadrats que té la superfície d’aquesta, sinó en l’interior i les possibilitats de fer-lo nostre de la manera que ens sembli.

Estratègies de comunicació de la nostra campanya: Donar importància al concepte ‘interior’ fent-lo destacar per sobre de la resta d’elements.

Gràfics:

En tots els anuncis gràfics hem volgut realçar el concepte d’interior i relacionar-lo amb IKEA.

En la tanca ‘Finestra’, per destacar l’interior hem escollit una façana amb estètica degradada, antiquada, perquè així, el que es veu dins la finestra, quedi més destacat. En l’interior, s’utilitzen mobles d’IKEA per així realçar el producte.’no som el que aparentem, sino el que hi ha dins nostre’.



En la tanca ‘Prat’ volem parlar del concepte interior, fent que el públic li doni més importància al contingut que al continent. Per això apareixen els mobles de l’interior de la llar, sense la construcció en si, la qual figura dibuixada a mà alçada a mode de simple esboç. D’aquesta forma li donem un paper secundari i menys importància vers l’interior.



En l’imprès ‘Porta’ volem fer participar al públic a descobrir què hi ha en un interior. Així el públic sent un misteri i vol anar més enllà de la superfície. Un cop el lector obre la porta, troba el missatge ‘l’important és l’interior’, veient reivindicat el concepte.



En l’imprès ‘classificats’ veiem una pàgina de diari de la secció d’anuncis d’habitatge. Tot els anuncis descriuen les habitacions i l’habitatge que es ven. Excepte un, que parla del seu contingut. Mobles i articles d’IKEA amb els seus corresponents noms. D’aquesta manera queda destacat l’anunci per mostrar el contingut de la vivenda i no el continent.





En la falca ‘petició de mà’ escoltem una conversa entre una parella, on el noi vol demanar la mà de la noia, i li dóna una capsa on suposadament hi ha l’anell de compromís. La noia, al veure només la capsa sense saber què hi ha a l’interior, s’enfada i li retreu el poc valor material de la capsa, comparant-lo amb el valor de la situació i de la seva relació. Ella es queixa del molt que li ha costat preparar-se i el poc compensada que es veu. Finalment una veu en off ens recorda que ‘L’important és l’interior’, i acabem escoltant al noi dient-li a la noia que obri la capsa.

En la falca ‘vendedor’ escoltem un venedor d’enciclopèdies que truca a un pis. La dona de la casa li obre amablement la porta i sorprenentment el convida a entrar per apreciar l’interior del pis mentre va parlant dels mobles.





Spot TV:

En l'anunci televisiu veiem una parella que tot just ha heredat una suma de diners, i que busquen una casa on anar a viure. Després de buscar i veure grans cases, acaben en una casa amb una façana força deixada, alegant que 'L'important és l'interior'.




Espero que us agradi la campanya. No dubteu en deixar la vostra opinió als comentaris!

2 comentaris:

  1. crec que el concepte és molt encertat i totalment Ikea. Només un comentari (plenament subjectiu): per mi no caldria ni posar imatges de mobles. vull dir, és tan forta la vincuació ikea-mobles, que només veient una porta i el vostre eslógan, no fa falta mostrar cap interior (com feu en alguna de les gràfiques). pro bé, això no afecta.

    us han valorat ja a la fac?

    ResponElimina
  2. l'exposició a classe va ser molt ben rebuda.

    ara falta saber la nota que ens ha posat el professor.

    ResponElimina