Fa uns dies que s'està emetent l'espot de televisió del Sónar. El Festival Internacional de Música Avançada i Art Multimèdia de Barcelona. La imatge d'enguany és la cara somrient (smiley) popularitzada a principis dels 70 pels germans Murray i Bernard Spain. Llavors la cara es va veure en samarretes, adhesius, tasses, etc. Més tard, la icona va ser adoptat pels seguidors de l'acid house i la música de ball. El nom d'acid house no té un origen clar, hi ha qui diu que rep el nom d'acid en referència al LSD, però també hi ha qui diu que rebia el nom d'acid perquè la música feia gastar i corroir la pista de ball com si es tractés d'algun tipus d'àcid.
El cas és que l'espot televisiu del festival mostra ènfasi en l'icona del smiley i en el concepte àdic (com es pot escoltar repetidament). Tothom sap que la música electrònica (no entro en etiquetes ni gèneres) sovint se la relaciona amb drogues (tampoc entraré en tipus), però voleu dir que cal fer-ho tant explícit fins arribar al punt de la imatge del festival?
Independentment del tema, la campanya d'enguany no m'acaba de convèncer. La trobo poc original i elaborada: enganxar una cara somrient en fotos en blanc i negre 'antigues' és caure baix després d'haver fet altres campanyes més interessants (tot i que per interessant tampoc em refereixo a la de 2004, Sónar GTI -video by Visual Abort-)
Si no us ve de gust anar al Sónar a escoltar els mateixos de sempre, potser us interessi provar l'antisónar o altersónar (el meu amic Steam Man té un article amb comentaris calentets al seu blog).
El cas és que l'espot televisiu del festival mostra ènfasi en l'icona del smiley i en el concepte àdic (com es pot escoltar repetidament). Tothom sap que la música electrònica (no entro en etiquetes ni gèneres) sovint se la relaciona amb drogues (tampoc entraré en tipus), però voleu dir que cal fer-ho tant explícit fins arribar al punt de la imatge del festival?
Independentment del tema, la campanya d'enguany no m'acaba de convèncer. La trobo poc original i elaborada: enganxar una cara somrient en fotos en blanc i negre 'antigues' és caure baix després d'haver fet altres campanyes més interessants (tot i que per interessant tampoc em refereixo a la de 2004, Sónar GTI -video by Visual Abort-)
Si no us ve de gust anar al Sónar a escoltar els mateixos de sempre, potser us interessi provar l'antisónar o altersónar (el meu amic Steam Man té un article amb comentaris calentets al seu blog).
Jaja, déu ni do amb l'article de l'antisónar. Però bé les drogues i la publicitat són evitables. El que s'ha de tenir realment en compte és la música, aquesta any ha baixat una mica el nivell.
ResponEliminaTot i així m'agradaria veure les propostes que venen de Japó, China i UK.