24 d’oct. 2007

Torna la Britney

Si encara no sabeu que la Britney Spears torna amb un nou disc és que no esteu al dia de l'actualitat musical pop. Després d'un any apareixent més a la premsa rosa que a la resta de mitjans, ara la Britney torna a estar a la primera plana de l'actualitat musical. El seu nou disc Blackout previst per editar-se a mitjans de novembre s'avançarà i es publicarà el proper 29 d'octubre (es diu que aquest canvi de data és degut a les nombroses filtracions de cançons, tot i que també es comenta que pot ser per evitar coincidir amb les publicacions d'altres dives com Kylie, Mariah Carey) tot i que ja el podeu trobar per internet, i a hores d'ara ja el tenen milers de persones.

No és que sigui fan de la Britney, ni que la odii com molts gent. Però un fenòmen pop com aquest és digne d'anàlisi. Després dels seus tres primers exitosos discos crec que va baixar una mica el nivell amb el In The Zone (excepte per algun tros de tema com Toxic). Més tard van arribar el recopilatori i el disc de remescles, res destacable. I ara després d'un any d'altibaixos, algun intent frustrat d'actuacions en directe (playback en realitat) i una pèssima aparició als MTV VMA 2007 presentant el seu nou single Gimme More la crítica estava pendent escoltar aquest Blackout com un dels discs més epserats de l'any.

Tothom s'ha endut una sorpresa, perquè al final resulta que sona bé! Sí, la Britney ens sorpren amb un disc amb una excel·lent producció. Una producció que ho és tot, gràcies a artistes de la talla de Bloodshy & Avant (que també han treballat amb Madonna) i sobretot a algú que sembla que passi desapercebut però que deixa una clara empremta al disc: Nate Hills, més conegut com Danja (pronunciat com 'danger') és un deixeble de Timbaland, i es nota: alguns temes del disc sonen made in Timbaland però amb algun aire diferent. Danja també va produir èxits com Say It Right, Sexyback, What goes around... Apart de Danja també hi intervenen Keri Hilson, altres membres del grup de productors de Timbaland i Kara DioGuardi. Aquesta combinació fa que el disc tingui un so especial (i no el típic so Timbaland que ja estem farts d'escoltar). Multitud de sons es barregen amb una veu molt ben tractada de la Britney.

El millor de tot és que no sembla un disc de la Britney, així que no us serveix l'excusa de 'odio aquesta tia' o 'no m'agrada la seva música' perquè estem davant d'un disc que pot ser que marqui un abans i un després de la música pop comercial, inclús m'atreviria a dir, com altres ja han dit, que és un disc avançat al seu temps.


Si, la portada és d'allò més lleig que s'ha vist en el món de les portades...

Espero que l'escolteu i digueu què us sembla.

2 comentaris:

  1. El que segur que tinc clar és que la portada marcarà un abans i un després de les portades (i contraportades) horroroses.

    En quant al disc en sí... quan me'l vaig escoltar per primer cop (sona estrany dir això quan ni tan sols ha sortit a la venda) em va sonar rar. Perquè no és comercial, no se t'enganxen les cançons. Però amb unes quantes escoltes més va calant. Ahir, per exemple, no em podia treure del cap "Get Naked". I sí que crec que donarà una sorpresa. No és un disc per adolescents que busquen pop comercial. Hi he trobat ecos de Digitalism, Justice i tots aquests que ara sonen a Daft Punk. I a M.I.A. i a ritmes fora del mainstream... que la Britney posarà a les llistes d'èxits. Que ens trobem davant d'una "madonnada" - presentadora de nous sons?

    En canvi, no sé si has pogut escoltar el mix que la Kylie ofereix gratuitament. Totes les cançons s'enganexn amb facilitat. És -potser- massa continuista amb el que ja agrada?

    M'intriga veure què passarà...

    ResponElimina
  2. La portada, per molt dolenta que sigui, perd tot protagonisme un cop s'escolta el disc.

    Tens molta raó amb això de com més l'escoltes més va calant.Jo tinc unes quantes cançons sonant-me tot el dia al cap. És genial el tros final de Break The Ice, em recorda la intro de la versió de 'Baby one more time' de la gira Dream within a dream', on actuava sota aquella cortina d'aigua.

    El remix aquest de la Kylie no m'ha acabat de convèncer. No m'agrada que ofereixin les cançons a mitges. També li tinc ganes a aquest 'X', tot i que havent escoltat la majoria de les cançons filtrades...no sé si em sorprendreà gaire...

    ResponElimina