2 de des. 2010

Viatget a Kyushu, Japó -part IV- Busan

Ve de la tercera part. 

Dormir bé quan es viatja és d'agraïr, i al llevar-me l'endemà vaig notar que havia descansat de veritat. Així que vaig esmorzar per agafar forces per sortir i seguir visitant Busan.

El dia abans no estava segur d'on anar. Però les recomanacions van fer que em decantés per començar per un lloc força especial, el temple Haedong Yonggungsa. Si normalment els temples budistes es caracteritzen per estar ben amunt a la muntanya, o en zones de boscos, el Yonggungsa és especial per estar mirant de cara al mar, al mar de l'est.

Haedong Yonggungsa

Yonggungsa

El temple queda força apartat dels transports públics, de fet vaig caminar un bon tros des de la parada on em va deixar el bus, però a mesura que m'acostava a temple i sentia la brisa marina, sabia que valia la pena caminar amb aquella calor.

Per sort un dia entre setmana de setembre, no és que s'ompli especialment. I un temple budista, s'aprecia més si no està ple de guiris voltant i fent fotos.
El complex no és que sigui inmens, però ve de gust passejar-s'hi i veure'l des de tots els angles, i gaudir de les vistes del mar, sobretot en un dia tan clar com feia. Com era d'esperar, al temple hi ha un restaurant amb una mica d'oferta de menjar tradicional coreà, i una petita botiga de recors, que em va cridar l'atenció i vaig voler fer-me amb algun collaret o polsera, però el desorbitat preu (per mi), em va fer enrera. Fins la propera!

Knight of the round

Yonggungsa gate

Yonggungsa by the sea

Yonggungsa cave

Yonggungsa

Golden Buddha

Backlight

Roof of papers

Jordi al Yonggungsa 2

Yonggungsa

Buddhist sea



De tornada volia anar cap a la zona del port. Però quedava prou lluny com per deixar-me caure pel camí, enmig de la ciutat i anar a visitar el centre comercial pertanyent a la cadena Shinsegae. El Shinsegae Centum City. El centre comercial més gran del món. Segons el Record Guiness del 2009. La mida del centre és considerable, però tampoc impressiona. Impressiona més saber que apart de botigues, restaurants, complex de cinemes, també té centre de fitness, balneari-spa, pista de golf, pista de patinatge sobre gel, i escoles acadèmies d'arts, cuines, etc. Des de la botiga Apple d'allà em vaig permetre descarregar-me l'Skype i fer una videotrucada als pares, per saludar i dir que tot anava correcte, especialment des d'un lloc tant impressionant!

Shinsegae floors

Shinsegae

Vistes des del Shinsegae

Un cop vist (no en la seva totalitat! ni de conya!) el Shinsegae Centum City vaig dirigir-me cap a una zona més interessant del que em pensava. Una de les zones universitàries de Busan, on s'hi respira moltíssima vida, i on es concentra el jovent i les ofertes d'oci per joves. La zona de la universitat de KyungSung. Allà vaig trobar-me amb L'Eunson que plegava de treballar i vam anar plegats a un lloc que em va recomanar. Igidae. Una parc que s'endinsa cap al mar i des del qual es pot veure la platja de Gwangwali. Allà hi ha penya-segats, i es poden veure com trenquen les ones de l'oceà. Al parc d'Igidae, poc turístic, però molt recorregut pels locals a l'hora de fer exercici i córrer entre la naturalesa, també s'hi van trobar uns fòssils de penjades de dinosaures.

Idigae park

Hello Busan!

Views of Busan from Idigae


Fent-se ja de nit, vam decidir tirar cap a casa, però abans vam parar a fer un mos a un popular lloc de takoyaki (boles de pop fregit), genial! I cap a casa a cuinar una mica de truita de patata (de fet, gràcies a la meva poca exèriència no vaig calcular massa bé i ens en van sortir dues i de ben grans, però bones!), i a gaudir de l'útlima nit a Busan i en aquella acollidora casa.

L'endemà al matí em vaig acomiadar de l'Eunson quan va marxar a treballar, i jo vaig fer-me la motxilla amb calma, deixar-la a una guixeta de l'estació de tren, i començar el meu útlim dia de visitar per Busan. Càmera en mà em vaig acostar a la zona de Jalgachi, concretament a l'area PIFF (Pusan International Film Festival) on hi ha els cinemes i una mena de carrera de la fama on les estrelles hi deixen les seves empremptes. 

Busan Tower

Ben a prop d'allà hi ha l'espectacular mercat del peix de Jalgachi.
Centenars de persones, i milers de peixos i mariscos. Les mestresses (o ajummes) fent la seva feina, tallant i col·locant els productes, menjant quan i on poden, i dins del recinte, els restaurants on ofereixen als clients menjar allà mateix els productes que compren, cuinats. És un complex bastant gran, i de fet, l'edifici principal consta d'uns 8 pisos, amb oficines, i pisos amb altres productes. I una terrassa amb jardí i vistes impressionants del port de Busan i de la resta de la zona.

Busan harbour

Jalgachi Seafood market indoor

Assecant-se al sol

Peix penjat

Wall of wood

Jalgachi Seafood market 3

Jalgachi Seafood market 8

Young monks

Jalgachi Seafood market 6

Jalgachi Seafood market 2

Jalgachi Seafood market 7

Jalgachi Seafood market 5



Prop d'allà hi havia un recent estrenat Lotte Department, un centre comercial on em vaig deleitar amb un gelat de la meva gelateria preferida: Coldstone (algun dia n'he de parlar d'això, és pura poesia pel paladar!), metre veia un espectacle aqua-musical impressionant.

Water show at Lotte dept. store 2




Vaig acabar voltant una mica per allà i dirigint-me a l'estació per menjar alguna cosa i agafar el tren amb temps. Aquesta vegada viatjava amb el KTX, el tren d'alta velocitat a Corea, a més de 300 km/h, que connecta Seül i Busan (i altres ciutats importants).

Busan Station

L'arribada a la nit a Seül, i la tornada a casa van ser l'inici del nou semestre. S'havien acabat les vacances! Altra vegada classes, coreà, ISO...








3 comentaris:

  1. T'he de dir, que després de llegir alguns posts, sobretot aquests de "sortides i turisme", i les fotos de Seül-Tardor, jo, que en general sóc una apoltronada, m'està agafant una mica el cuquet viatger.
    Aquest mercat del peix, fenomenal! les dones...si que em ve de gust començar a veure món una mica, si... encara que sigui a propet, i poc a poc. petonets,
    CUENTA ATRASSSSSS

    ResponElimina
  2. bien! això és bo!
    i ja que t'agafa el cuquet...ves més enllà de Ryanairs per Europa!
    Per l'idioma no s'ha de patir! Al final tothom s'acaba entenent!

    Ja saps que quan vulgueu veniu a Corea i us faig de guia total!! :)

    cuenta antrás! sii!!
    petons yarmana!!

    ResponElimina
  3. Que bèstia aquest centre comercial... Van forts els coreans! :)) Felicitats pel post!!!

    ResponElimina