9 de nov. 2010

Viatget a Kyushu, Japó -part III- cap a Busan!

El títol de l'entrada ja no hauria de ser 'viatget a Kyushu', ja que en l'anterior part ja deixàvem enrere el port de Hakat i Japó per arribar en ferri a Busan.

Busan és la segona ciutat més gran de Corea del Sud, amb 3,5 milions d'habitants. Curiosament és una ciutat agermanada amb Barcelona des de 1983. I de fet, és comparable amb Barcelona: Segona ciutat més gran del país, dóna a la costa sud-est, i els propis coreans admeten que té un cert encant especial que la gran Seül no té (igual que la gent compara Barcelona amb Madrid!)

Jordi @ Busan Station 1

Plantapork

Road near Haeundae


Arribats al port de Busan, ens haviem de dirigir cap a Haeundae, la platja més famosa de la ciutat. Allà a la vora hi viu en Travis, un professor d'anglès d'Estats Units que ens va oferir casa seva per uns dies (via couchsurfing). La primera sorpresa va ser que el seu apartament no quedava tan aprop de la platja com ens pensàvem, de fet era pujant un turó a la zona de Jangsan. A dues parades de metro de la platja. Un cop a casa seva...ell era molt amable i obert, això sí. Però potser massa, i abusant de confiances. I tenia el pis (pis no, en realitat era una habitació amb cuina, llit, i escriptori, i un bany apart) fet un desastre. Així que amb la Rut vam 'escapar' a sopar a fora durant una bona estona, intentant tornar tard i anar directes a dormir. L'endemà al matí, el noi ja havia marxat a treballar, i sabiem que no el tornaríem a veure, ja que ja tenia assegurada una altra casa, d'una noia de Busan que com a mínim prometia millors condicions que la d'en Travis. 

해운대

Colorful windows



Així al matí vam anar a la visita obligada: la platja de Haeundae. Especialment famosa després de l'estrena de la pel·lícula homònima. Quan vaig a una platja nova sento la necessitat de banyar-m'hi, així que no vaig fer una excepció i vaig tastar la fesca aigua del mar de Busan. Comparat amb ple estiu, que m'havien dit que la platja estava a rebentar de gent, vam tenir sort i teniem pràcticament la platja per a nosaltres solets!

Haeundae beach

Look up

Haeundae


Més tard la Rut ja havia de marxar, així que la vaig acompanyar a l'estació de tren, i després vaig fer camí cap a l'estació de Namsan-Dong, on hi havia la casa de l'Eunson (tot i que es fa dir Rachel pels estrangers), que molt amablement m'havia deixat la clau a la bústia ja que ella arribaria tard de treballar. Abans però, vaig fer una aturada a l'estació d'Onchonjang, i vaig visitar el parc de Geumgang, on hi ha alguns petits temples, un decadent parc d'atraccions, i unes bones vistes de la zona de Dongdae-gu.

Gate to Geumgang park

Quiet luxury restaurant

Quiet luxury restaurant gardens

Geumgang Park map

Restaurant al Geumgang Park

Petit temple al parc de Geumgang

Blue roof

Wide way

Simetria budista

Geumgang Park


Un cop arribat a casa l'Eunson em vaig posar còmode i vaig descansar mentre esperava l'anfitriona. La casa era un paradís comparat amb l'habitació d'en Travis. Em vaig considerar afortunat d'haver decidit canviar! Un pis molt típic coreà, amb un gran menjador i una gran cuina, 3 habitacions, i les cosetes típicament coreanes com el frigorífic especial pel kimchi, i el terra calent. Aviat va arribar la mestressa i ens vam conèixer (és una sensació molt extranya ser a casa d'algú abans de conèixer aquella persona!). La noia s'ho va currar i va cuinar una Kimchi bokumbab (arròs fregit cobert de kimchi). I vam estar xerrant una mica de l'un i de l'altre, aprenent coses de la seva ciutat, etc. Més tard em va portar a la platja de Gwangalli, on vam gaudir d'unes vistes nocturnes del pont de Gwangalli, i els edificis il·luminats del voltant.

 은선 & 조르디 @ 광안리 1


Ja a la nit, era hora de tornar. L'endemà tocava visitar més, i encara no tenia pensat què veure. Per sert, l'Eunson em va donar algunes idees de llocs on anar i com arribar-hi.

Continuarà

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada