7 de maig 2010

El viatget a Jeju -Part II -

Aquest article es la continuacio d'aquest.

El mont Seongsan és un volcà tocant al mar. Té una alçada d'uns 182 metres, i el cràter fa uns 600 de diàmetre i 90 d'altura. No és que sigui gran cosa, però pujar fins al mirador ofereix bones vistes de l'illa de Jeju i es pot apreciar tota la costa del voltant.

Pano Vistes Seongsan

Jeju des del Seongsan

Pano Seongsan
Les belles vistes des del Seongsan

De pujada cap al volcà, no recordo ben bé com però una mare i una filla s'em van dirigir per dir-me alguna cosa. La mare gairebé no parlava anglès, la filla sí. Però vaig voler practicar una mica de Coreà. Pensant-se que era americà, canadenc o australià, es va sorpredre al dir-li que venia d'Espanya. Ella havia estat a Espanya i li va agradar molt (bé, amb tots els coreans amb qui he parlat i que han estat a Espanya, els ha encantat). La conversa no es va allargar gaire, vam arribar al mirador i ens vam separar. Després de fer algunes fotos per aquelles alçades, tocava baixar i tornar cap a l'hotel. De camí de baixada em vaig tornar a trobar la noia i la mare, i xerrant xerrant, em va dir que estudiava música i es dedicava a cantar. De fet, quan em va dir el seu nom artístic, Navi (que vol dir papallona en coreà) em va resultar familiar. Òbviament estava de vacances i no anava maquillada, però vaig aprofitar per fer-nos algunes fotos junts. Resulta que la noia canta prou bé, però el seu estil no és del tot comercial i per això (encara) no té gaire d'èxit comercial.  Com que viu relativament a prop de la meva universitat, vam intercanviar emails i que ja ens veuriem un altre dia, mai se sap!

Me & Navi
Amb la cantant Navi (que en aquell moment encara no sabia que ho era)
Aquí un parell de videos on es veu què tal canta. Actuació a TV. A casa versionant.

Després de la tarda d'excursió vam tornar a l'hotel, descansar una estona i a sopar. Un sopar bastant millor que el del primer dia. Multitud de bons plats d'acompanyament, i com a plats protagonistes carn de vedella amb una salsa delicions i un peix ben gros molt bo també. Després d'una estona de relax, vam aprofitar que se cel·lebrava un festival de Flor de Cirerer (una mena de benvinguda a la primavera) i vam endinsar-nos una mica en l'ambient fesitu: paradetes de menjar, fira, escenari amb música... Després d'un ressopó i alguns makkolis tocava anar a dormir aviat, que l'endemà la bicicletada seria encara més dura, i teniem els culs bastant adolorits.

Bikers
Els estrangers preparats

End of race
L'arribada de la ruta del segon dia

Jo i Harubang
Harubangs per tot arreu!

Així l'endemà vam sortir des del mateix punt, però el recorregut era bastant més dur. En comptes de carreteres planes, aquesta vegada eren desnivells bastant pronunciats. Tant podíem trobar-nos amb una intensa pujada que ens feia suar la cervesa de la nit abans, com amb una ampla carretera sense cotxes que baixàvem a tota velocitat gaudint de la brisa de la costa de Jeju. Com que la majoria dels nostres cossos no estàven acostumats a aquest exercici, i taníem altres coses a veure, alguns de nosaltres vam abandonar als primers 15 kilòmetres. L'autocar ens va recollir i ens va portar a fer algunes visites per l'illa. Després d'una mena de parc de Guillver (amb miniatures de monuments d'arreu del món) vam visitar el parc i les cascades de Cheonjeyeon. Un espectacular paissatge on tres cascades consecutives desemboquen al mar.

Miniature

Veient la foto

Ponting

Jia & Jordi

Al vespre tocava sopar important. Juntament amb els membres de l'organització vam anar a sopar Sam Gyeob Sal, barbacoa de porc. Però senglar! O porc negre com l'anomenen a Jeju. Un molt bon sopar, convidats i acompanyats pels organitzadors, i bindant amb soju, com bons coreans.

1. això de la bicicletada ha resultat ser interessant per conèixer aquest nou indret, no? a veure si ens posem me´s en forma, jejeje.... petons. Tere

2. tal com els vaig dir als que em van venir a entrevistar de Arirang Radio, el recórrer part de l'illa en bicicleta va ser una genial manera de conèixer-la!