21 d’abr. 2010

El viatget a Jeju -Part I -

El mes passat vaig tenir l'oportunitat de visitar l'illa de Jeju. Jeju (o Jejudo) és una illa volcànica que queda al sud de la península corena. És una de les destinacions turístiques més populars a Corea, sobretot a l'estiu. De fet, Jejudo és el lloc per excel·lència pels viatges de noces. Un dels símbols més representatius de Jejudo és el volcà al mont Hallasan. Però la tradició deiu que a Jejudo abunden 3 coses: les pedres (pedres volcàniques), el vent, i les dones. No sé si és del tot cert, però el que és segur és que hi podem trobar altres coses ben interessants: L'illa està repleta de 'harubang': estàtues de pedra que representen avis que protegeixen els llocs, els podrem trobar a les cases, a la muntanya, a les carreteres... A Jejudo, també s'hi pot trobar molt bons productes marins, tota mena de cloïses i mariscs a bon preu. La fruita estrella de Jeju són les mandarines, del tamany d'una taronja o inclús més gran, i tan dolces com una mandarina. Un altre dels productes estrelles és la carn de senglar, a Jejudo podem gaudir d'una bona barbacoa de Sam Gyeob Sal a un preu molt més barat del que podem trobar a la resta de Corea. I per descomptat, al ser una illa, les platges són un gran atractiu.

Costa de Jeju
La costa de Jeju ja mostra quina mena de platges hi ha.

Welcome to Jeju
Això és el primer que es veu al sortir de l'aeroport. La muntanya al fons és el Hallasan.

Mandarines de Jeju
A l'aeroport també venen les famoses mandarines de Jeju.

Des que sóc a Corea, volia anar a Jeju,, però entre unes coses i altres mai trobava el moment. El cas és que gràcies a la universitat i a una competició ciclista, vaig poder gaudir juntament amb altres companys d'universitat, d'un viatget amb tot pagat a Jeju. La condició era participar en la marató ciclista, la qual es cel·lebrava per primera vegada, i l'organització necessitava omplir amb una mica de cares estrangeres, ja que aquesta primera edició de la competició seria coberta per diversos mitjans.

More Cherry Blossom
Tot i que no estàvem en plena primavera, a Jeju ja havien florit els arbres de flor de cirerer.

Harubang
Els famosos avis de pedra: Els 'harubang'

Vam sortir un divendres de l'aeroport de Gimpo. És divertit viatjar unes 15 persones, i més quan ho fan amb totes les despeses cobertes. El vol fins a l'aeroport de Jeju triga tan sols 40 minuts. De fet, es triga més a desplaçar-se de casa a l'aroport i de l'aeroport a l'hotel. L'hotel era un cinc estrelles, i tot i que l'habitació era bona i amb bones vistes, faltaven alguns serveis, bé, no és que faltéssin, però s'havia de pagar suplement a part (i no parlo del minibar, em refereixo a sabonets, pasta de dents i altres estris més necessaris). Per sort anàvem provistos de tot.

Gimpo Tower
Va ser la primera vegada que agafava un vol a Gimpo.

Jeju Grand Hotel
L'hotel no estava gens malament, i ben situat.

Al vespre vam conèixer als organitzadors, vam sopar, i ens van explicar una mica el pla de l'endemà. Hauriem de recórrer fins al primer control, uns 50 km. (el recorregut sencer eren 200 km!). Però si es cansàvem i voliem plegar, l'autobús ens recolliria allà on ens quedéssim i ens portaria fins a l'arribada.

First dinner
El sopar del primer dia, no era exquisit, però els àpats de després sí que ho serien!

Dissabte matí: moment de preparar-se. Tot i que feia sol, de bon matí feia força fred, i per no carregar la motxilla amb gaires coses vam haver escalfar una mica per no tenir fred. El punt de sortida era un estadi, allà ens vam trobar amb la resta de competidors i ens van donar les bicicletes que haviem d'utilitzar. No m'esperava gran qualitat, però les bicis no estàven gens malament, excepte el seient, que al cap d'unes hores provocava un mal de cul d'aquells dels importants!

Pano stadium
L'estadi des d'on sortiem. Al fons el Hallasan.

Uns minuts d'espera abans de la sortida, i una sessió d'escalfament d'allò més divertida. Els participants (la majoria gent gran) escalfant al ritme de la música, sota les ordres d'una monitora molt motivada. Tret de sortida, als estrangers ens havien situat els últims, així les càmeres de televisió i fotògrafs ens tenien ben localitzats...

Yeah, it's not my bike!
Quina poca professionalitat!

El recorregut no era difícil, al contrari, recórrer part de l'illa sobre la bicicleta és una bona manera de descobrir-la. La part dura arribara a l'acabar aquells primers 50 kilòmetres, ja que el cul va quedar bastant afectat per la birria de seient. De totes maneres després del cansament, vam endrapar amb molta gana el dinar que ens esperava als tots participants.

Lunchbox
Tot i que a la foto no fa massa bona pinta, agafar això amb gana és una delícia!

El dinar dels campions
Els nostres culs encara patien després d'haver baixat de les bicicletes.

L'organització ens va informar del recorregut de l'endemà (que seria força més dur) i vam aprofitar la tarda per moure'ns una mica per l'illa. Ja que ens quedava a prop i ens feia bon temps ens vam acostar a veure el Seongsan, un volcà tocant al mar.

1. Arkamin 100 Mg Tablet is a medication utilized in the treatment of hypertension. It brings down the blood pressure by loosening up the blood vessels and bringing the blood pressure downs to forestall future stroke and heart attack.