12 de des. 2007

Tornant a la qualitat, tornant a The wire


Després d'haver-se acabat o pausat les temporades de sèries que segueixo habitualment (algunes d'elles perquè hi estic enganxat, i d'altres perquè són bones enganxin o no) he decidit aprofitar aquestes setmanes sense sèries setmanals per veure'n d'altres que tenia pendents. La primera d'elles la vaig començar ahir. La tercera temporada de The Wire, de la qual ja he parlat diverses vegades en aquest blog.

Com que aquesta tercera temporada encara no s'ha emès a Espanya, la tinc en v.o.s.e. i puc dir que la cosa canvia força respecta la versió doblada. Ahir, al veure el primer capítol ja vaig començar a veure i admirar l'argot que utilitzen els personatges de la sèrie, tants els polis com la gent del carrer. Els subtítols que tinc són en espanyol (en realitat són argentins), de moment em fa cert respecta posar-m'hi en anglès donat que parlen moltíssim i hi ha moltes paraules 'tècniques' que desconec. Prefereixo seguir-la bé, i no perdre'm res del guió.

Espero no trigar gaire amb aquests 13 capítols d'1 hora de durada (dubto que pugui fer-los en 13 nits seguides) perquè ja he posat la 4a temporada a baixar. I estaria molt bé acabar-la just quan comenci la 5a i última temporada a la HBO, el proper 6 de gener.

Per cert, si algú troba subtítols en espanyol de la 4a temporada, que m'ho faci saber!

5 comentaris:

  1. Estic a punt de veure The Wire, fins i tot em fa pal perque un cop comenci a mirar els capítols, aquest moment de saber que encara tinc tretze capítols per gaudir sencers es comença a acabar. S'entén?

    ResponElimina
  2. S'entén. Però crec que val la pena que s'escurci aquest moment. Pensa que després venen 13 capítols més, i 13 més, i uns altres 13...

    Amb aquest mateix posat, també faria pal anar al cine a veure una pel·li que saps que t'agradarà però s'acabarà després de 2 hores. És el que em va passar a l'acabar Star Wars Episodio 3. Sentia que havia acabat una etapa i em recorria un buit espantós, no volia que acabés!

    Avui tot just se m'ha baixat la 4a temporada de The Wire. Però encara estic al principi de la 3a!! A veure si per festes avanço una mica...

    ResponElimina
  3. Jordi, això promet. T'haig de dir que al primer capítol de The Wire hi ha algunes coses que em porten al cap una serie del 81 que es deia Hill Street Blues,no se com haurà resistit el pas delt temps, però si cap dia es fa una història seriosa d'aquestes produccions, Hill Street obriria un nou capítol, com Lost o com ER.
    Això s'escurça. Vaig a veure el dos...

    PD Per cert, ara diga'm quin és el millor moment de quan vas al cine.

    ResponElimina
  4. Sé de què parles quan et refereixes a Hill Street Blues (Cancion triste de Hill Street) però no he tingut el plaer encara de veure cap capítol. I mira que he llegit marevelles.

    Ui! encara pel 2! Ja veuràs com s'embolica la cosa!

    El millor de quan vas al cine és quan comencen a aparèixer els logos de les productores, etc. I entra el tema principal de la BSO amb els crèdits..que si es tracta d'una saga, coneixent la música s'em posen els pèls de gallina (Star Wars, LOTR, Harry Potter, Spiderman...)

    ResponElimina
  5. Hi estic d'acord!! És el millor moment! I si els crèdits són com cal, una eufòria contenida em recorre la esquena, perquè sé que és molt segur que m'explicaran una bona història!!! Un dia hauríem de fer una proposta d'elecció dels millors títols de crèdit!
    Portare el Mac a la Uni, si vens aprofitare per preguntar-te com es fa servir l'xtorrent, sinó segur que ens trobem al Writely :-P

    ResponElimina