17 de juny 2008

Coldplay viu la vida

Avui es publica el nou àlbum (que ja fa dies que corre per internet) de Coldplay: Viva la vida or death and all his friends. El grup és avui a Barcelona per presentar el disc en un concert exclusiu gratuït amb invitació (que no he guanyat en cap sorteig dels que he participat) a l'Espacio Movistar.

És curiós però avui mateix m'he trobat amb un video on el cantant del grup Creaky Boards diu que el segon single de la banda de Chris Martin, Viva la vida s'assembla molt o massa a un tema seu. El tio ha fet un video i tot i l'ha penjat a youtube.



Jo crec que s'hi assemblen, de fet, estic segur que els Coldplay s'hi van inspirar, però no sé si se li'n pot dir plagi. Els temps (i algun jutge, si toca) ho dirà.

Independentment si és plagi o no, l'anunci que apareix al final del video, on s'anuncia la iTunes Store m'encanta. Espero que el videoclip oficial tingui una estètica similar (fa temps que Coldplay no es curra un bon videoclip).

Per si fos poc, a youtube també hi ha qui diu que el mateix tema, s'assembla sospitosament a J'en ai marre de l'Alizee (si, aquella franceseta que cantava Lolita), de fet, em penso que són els mateixos acords.



Què hi dieu? Qui s'ha inspirat en qui? Us cauen Coldplay als peus? A mi em sap una mica de greu que una de les poques bones cançons del seu nou disc sigui 'poc original' per dir-ho d'alguna manera. Diràn alguna cosa al concert d'avui?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada