10 de gen. 2010

La gran nevada a Seül

Dilluns passat em vaig llevar per anar a classe de coreà, primer dia del nivell 2. I al mirar per la finestra em va sorprendre la quantitat de neu que hi havia. Més d'un pam a la repisa de la finestra!

Last Monday I woke up to go to Korean language class, first day at level 2. And when I looked out the window I was surprised of the quanitty of snow there. More than 1 foot on the window shelf!

----

Anant cap a l'edifici on tinc la classe vaig veure la gran quantitat de neu que havia caigut durant la nit. I encara va seguir nevant durant tot el matí! De fet, més tard vaig saber que aquella va ser la nevada més forta que queia a Seül en els últims 70 anys!

I was going to the building where I have class and I saw the huge amount of snow that had been falling during all night. And still falling during all that morning. Later, I knew that that was the heaviest snowfall in 70 years!


Snowy HUFS

Vaig sentir que hi van haver alguns problemes de trànsit durant el dia. Però poc a poc tot va anar funcionant normalment. Pels carrers, la gent apartava la neu de l'entrada del seu establiment, o ajudàven a fer caminets per a que la gent pogués caminar més fàcilment.

I've heard that there were some traffic jams during all day. But later, everything was being solved. On the streets, I could see people removing the snow from infront of their shops or doors, or helping to dig paths so people could walk easily.

Escombra neu amb xancletes


Autocars nevats
Jocs de neu al campus
Camp de baseball de HUFS nevat
Arbres nevats
El campus de la universitat encara és tot blanc. És època de vacances, i hi ha poca gent, de manera que no cal fer molts camins.
The HUFS university campus is still all in white. It's holidays time, and there's only a few people. So, there's no need to make lots of paths and remove the snow.

Camp blanc
Pano Camp de futbol nevat
El camp de futbol sembla un pastís gegant de nata, ve de gust llençar-s'hi!
The soccer yard seems a big cream pie, feels like jumping into there!

Trastos nevats
La quantitat de neu que queia, va deixar tot de tratos ben nevats.
All that snow left many stuff covered by snow.

Insults de neu (바보)
Com si es tractés de pols als vidres dels cotxes, aquí tambe es deixen missatges amb insults.
Like if it was a dirty windscreen, people wrote some insults on cars.

Trineus improvisats
Uns nens aprofitaven la gran nevada per jugar amb uns trineus improvisats.
Some children had fun with improvised sleigh.

Durant la resta de la setmana ha seguit tot blanc, nevant poc. Per sort, tot i que els termòmetres marquen entre 0 i -10 graus, no hi ha una sensació de massa fred. Tot segueix funcionant de forma normal, encara que he pogut veure algunes relliscades de la gent gràcies a les plaques de gel que es formen al terra.

During the rest of the week, everything has been still white, snowing not that much. Even the thermometers show between 0 and -10 degrees, it doesn't feel really cold. Everything is still working normally, but I could see some people sliding and falling thanks to the ice on the road.

Podeu veure més fotos de la gran nevada aquí.
You can see more photos of the heavy snowfall here.

4 comentaris:

  1. Redeu quina nevada!!.

    dos qüestions, cóm fas les fotos panoràmiques? Tires varies fotos i les juntes amb algun programa? Per cert, quina càmera tens?

    Estàs anant a les classes de nivell 2 de coreà, ¿On les fas? Jo tinc el llibre del nivel 1 de la Yonsei Unv. No sé si serà igual.

    ja em dius alguna cosa.

    quin fred!!

    ResponElimina
  2. Hola!

    les fotos panoràmiques... en tiro unes quantes i les les ajunto amb photoshop.

    tinc una Nikon D5000 amb un objectiu fix de 35mm f1.8.

    Les classes les faig a la uni on estic. HUFS (Hankuk University Of Foreign Studies). 외대. o 한국외국어대학교. El llibre que tinc és editat per la propia uni. Ja en faré alguna foto.

    ResponElimina
  3. Jordi, les fotos fantàstiques. Observo que estàs ben preparat per aguantar el fred de l'hivern de Seül, però també per suportar el menjà extremadament picant que cuinen els coreans (jo no puc). Reconec que a Seül, però, s'hi pot menjar molt bé, especialment en alguns restaurants populars. Ànims amb la llengua coreana. No és gens fàcil, encara que sempre que vinc a Seül (malgrat ja no recordo gaire el coreà que vaig aprendre) utilitzo el Hangul. Mai les formes romanitzades! (per exemple les que hi ha al metro per indicar les estacions). Un detall, al teu perfil, jo no diria South Korea. Millor dir Korea i res més. Ho dic perquè així expresses un desig de reunificació. Visca Corea!

    ResponElimina
  4. Moltes gràcies!
    El fred no és tan com sembla. I veure els carrers nevats tan macos fa que no pensi en la temperatura.
    Sobre el menjar picant... no ho sé, sempre mha agradat el picant. Algun dia he patit de llengia i coll, però mai de panxa.
    Sóc bastant adicte al kimchi.
    Amb el coreà...sí m'hi esforco! vaig fent! :p
    Gràcies pels ànims.
    Ah! i el perfil ja està arreglaT! Tens tota la raó!
    Salut!

    ResponElimina