22 d’ag. 2006

Altra cop a casa

Després d'unes setmanes anant amunt i avall, algun cap de setmana fora, i passar força calor a Barcelona, he pogut gaudir d'uns dies de descans a Burgo: Un petitíssim poble del pirineu a pocs kilòmetres d'Esterri d'Àneu en plena Vall d'Àneu.

Gràcies al GPS (rebut, comprovat i instal·lat aquella mateixa setmana), anàvem amb la seguretat de no perdre'ns en el que seria un recorregut de gairebé 4 hores. El camí feia força pujada, i al cotxe li costava anant carregat com anava. Sense fer cap aturada, vam arribar a Burgo a cap a les vuit de la tarda, encara tocava un bon sol, i vam aprofitar per fer una volta de reconeixement pel poble.

Burgo és un poblet de 7 o 8 cases, on només hi ha 2 habitants que s'hi estiguin tot l'any. Les cases són de pedra, taulada de pissarra, i portes i finestres de fusta, en fi, com totes les cases típiques del pirineu. A la casa on ens estàvem hi feia força fred, és tot un luxe poder dormir amb sac, tapat amb manta i mitjons després de la calor de Barcelona.

Durant la setmana vam fer petites excursions als poblets del voltant: Unarre i Llavorre. També ens vam acostar a Esterri més d'un dia per comprar menjar, i aprofitar la Festa Major d'Esterri d'Àneu: Fira, concerts, mercat, talladors de troncs i balls típics com l'Esquerrana (un ball tradicional creat a petició d'un Compte del Pallars que tenia una filla manca de braç dret).

Les vistes de la Vall d'Àneu des de Burgo són espectaculars, vam poder veure els focs artificials des d'un prat que quedava ben lluny d'on s'estaven llençant. Algun dia hi va haver boira baixa, i fins i tot va arribar a ploure una mica de tormenta, la qual cosa ens va obligar a quedar-nos a casa fent unes partides wifi ad hoc amb les PSP, o veient capítols de South Park. Si feia bon dia però ens feia mandra fer excursió, ens quedàvem al paller jugant a ping-pong, esport que feia anys que no practicava, i m'ha encantat tornar a agafar la pala.

Núvols sobre Esterri

Panorama des de Burgo

El cap de setmana es presentava mogut, vam re
servar una baixada de ràfting des de Llavorsí fins a Rialp (14 kilòmetres), i un descens de barranc (el barranc de Berròs, de nivell d'iniciació, però divertidíssim).

Nit a Burgo

El Ràfting va estar prou bé, tot i que no baixava abundant aigua, els acords entre les empreses d'esports d'aventura i els ajuntaments (o qui sigui) permeten obrir la presa i deixar anar més aigua quan es fan activitats d'aquest tipus, cosa que ens va anar molt bé. Una baixada tranquila, amb alguns moments emocionants, i una aturada crítica en una roca on vam estar fent contrapès a proa una bona estona per sortir-ne van ser els punts forts del dia.

El diumenge vam anar al barranc de Berròs, gràcies a un divertit i simpàtic monitor, l'Edu, ens ho vam passar de luxe. Cal dir que érem un grup de sispersones , i això ens permetia uns luxes que no es poden donar en grups més nombrosos com els de quinze que són els habituals. Una baixada amb passamans, rapels, tobogans i un salt final de propina de 4 metres van ser els moments estel·lars del matí. A la tarda, fer maletes i cap a Barcelona altra vegada!

Festa Major d'Esterri

Si m'inspiro potser escric una mica més sobre aquestes vacances, però ara estic cansat (encara tinhc agulletes al cul de fer ràfting). Ara a Barcelona toca començar a agafar les rutines per encarar un nou curs i estudiar per treure'm de sobre un parell d'assignatures. Mentrestant, aquesta setmana és la Festa Major de Sants, m'hi deixaré caure...