Avui, 11 de novembre és una data especial pels coreans. L'onze de novembre és conegut com el
Pepero Day.
Pepero són uns bastonets de galeta coberts de xocolata, al més pur estil
Mikado de Lu. La marca Pepero pertany al gran conglomerat
Lotte (que té empreses de tot tipus, des de fabricants de productes alimentaris, fins a cadenes d'hotels, passant per
parcs d'atraccions, restaurants, i negocis financers, però de Lotte ja en parlaré un altre dia).
----
Today, November 11th is a special date for Koreans. The eleventh of November is known as the Pepero Day. Pepero are a chocolate covered cookie sticks, like Lu's Mikado. Pepero brand belongs to the large conglomerate Lotte (which has all types of businesses, from manufacturers of food, to hotels, to amusement parks, restaurants, and financial companis, but I'll speak about Lotte some other day).
Alguna ment brillant va pensar que com que aquests bastonets tenen forma de número "1", el dia onze de novembre (11-11) seria el dia Pepero. No se sap del cert si va ser el propi departameent de màrqueting de la marca, o uns estudiants de la ciutat de Busan, però el fet és que des de mitjans dels 90 (segons la wikipedia, el 1994), els coreans es regalen paquets de Pepero entre amics, parelles, familiars.
---
Some brilliant minds thought that since these sticks have a number "1" shape, the eleventh day of November (11-11) would be Pepero Day. No one knows for sure whether if it was the marketing department of the brand, or some students in the city of Busan, but the fact is that since the mid-90s (according to wikipedia, 1994), Koreans give Pepero to friends, couples, and relatives.
Així doncs, l'origen és purament comercial, però al llarg dels anys ha adquirit grans dimensions, tothom coneix el Pepero Day. Les botigues aprofiten per fer grans lots de regal basats en Pepero però que també contenen altres dolços, i peluixos. És tan gran l'esdeveniment, que les vendes anuals de Pepero es concentren en un 55% durant el mes de novembre.
---
So, the origin is purely commercial, but over the years has taken large, everybody knows Pepero Day. Shops and stores sell big batches of gift based Pepero but also containing other sweet and tedddy bears. The event is so great that Lotte does about 55% of their Pepero business in November every year.
Actualment hi ha unes 10 varietats de Pepero: xocolata amb ametlles, xocolata blanca, amb gustos de fruita..Però pel Pepero Day surten a la venda algunes "edicions limitades" amb altres gustos i tamanys. Per descomptat, altres marques de dolços i bastonets aprofiten el dia per promocionar i posar a la venda els seus productes. Tot plegat un gran negoci que, al contrari que els darrerament comercialitzats (Sant Valentí, Nadal, o el dia del pare o la mare), va sorgir del no res sense cap origen religiós.
---
There are about 10 varieties of Pepero: almond chocolate, white chocolate, with fruit flavors... But Pepero Day is also a chance to release new limited edition with some other flavours and sizes. Of course, other brands of cookies and sticks promote and sell their own products. Everything is a great business that, unlike the recently commercialized events (Valentine's Day, Christmas or Father's Day or Mother's), came from nothing without any religious origin.