30 de maig 2006

Cap de setmana rural

Avui encara em noto cansat del mogut cap de setmana que he tingut. Divendres ens vam desplaçar bona part de la meva família a Les Lloses, un poble proper a Ripoll. Allà ens esperava una casa rural que havíem reservat unes setmanes abans.

L'arribada de divendres va ser bona. M'havia escaquejat de la uni unes hores abans, per aprofitar la tarda i no arribar a misses dites. El trajecte no es va fer llarg, vam poder escoltar sencer el doble CD dels Red Hot Chili Peppers 'Stadium Arcadium', als quals demà veuré en directe al Palau St.Jordi. La casa era enorme, amb grans espais verds on pasturaven vaques i xais. Dins el recinte del mas hi havia cabres, gallines, i la resta de la família que ja havien arribat.

Un cop distribuides les habitacions, desempaquetat bosses, i saludat a tothom vam fer una mica de temps fins l'hora de sopar. Després de sopar, i fer unes rondes de porrons, uns van anar a dormir i uns altres ens vam quedar fent uns cubates i jugant a l'assassí (algun dia parlaré d'aquest interessant joc).

L'endemà feia molta calor, ens vam llevar a una hora prudent i vam fer un esmorzar de campions (pa amb tomàquet, embotits dels bons, xocolata, pastes...). Després vam fer una petita excursió fins arribar al riu. El riu portava una aigua molt freda, ens va costar tirar-nos a l'aigua, però un cop dins s'hi estava bé.

La tornada cap a la casa es va fer curta, ens esperava la gran barbacoa. Teníem una quantitat bestial de carn, la típica per fer a la brasa: xai, butiffarra, xoricets, morcilla, xulla... Mentre s'anava fent la carn, va fer alguns llançaments de globus d'aigua per refrescar-nos. Un cop a taula, vam menjar com tocinos. L'allioli va ajudar a passar molt bé tota aquella carn. Després d'un gran àpat com aquest, s'ha de digerir fent una bona migdiada.

La tarda va ser força tranquila, dins el mas vam estar fent uns partits de bàdminton amb una xarxa improvisada. El sopar a base d'amanida, pa amb tomàquet, i embotits el vam estar digerint durant unes hores mentre jugàvem de nou a l'assassí.

Diumenge al matí vam fer una excursió una mica més llarga, vam vorejar el riu i vam descobrir racons naturals molt macos. De camí de tornada ens vam acabar banyant al mateix lloc del dissabte. Vam dinar macarrons i salsitxes, i després la migdiada de rigor. Diumenge a la tarda vam aprofitar per fer uns últims passejos per la zona, i unes quantes sessions de fotos.
El viatge de tornada es va fer més llarg. Avui encara em noto la panxa inflada de tanta carn i embotits, hauré de menjar una mica de verd durant uns quants dies...